Friday 27 January 2012

Angielska zupa z czerwonej soczewicy

Przepis dostałam od pewnej pani, u którek pracowałam jako ogrodniczka, przez prawie rok - bardzo dobre lanczyki mi serwowała, między innymi tę właśnie zupę. Aż poprosiłam o przepis. Wykonanie proste, tylko długo się gotuje. Ale samo :)

ANGIELSKA ZUPA SOCZEWICOWA

1 łyżka oliwy
1 kubek czerwonej soczewicy
4 plastry boczku (unsmoked bacon), pocięte w kostkę/paseczki
1 duża marchewka, starta na grubej tarce
1 duży ziemniak, pokrojony w kostkę
1 cebula, drobno posiekana
3 kubki rosołu/bulionu albo 3 kubki wody z kostką rosołową (4 kubki jeśli ktoś nie lubi zbyt gęstych zup)

  • w garnku zupowym zeszklić na oliwie cebulę
  • dodać boczek i smażyć na średnim ogniu kilka minut, tak żeby boczek nie zdążył się przyrumienić
  • dodać soczewicę, marchewkę, ziemniaki i rosół/bulion/wodę
  • gotować na wolnym ogniu przez godzinę
Ta zupa jest idealna na mokrą jesień, albo brytyjską zimę, wychodzi dość gęsta i z bułką lub kromką chleba spokojnie starczy za cały lancz. Jeśli zostanie nam jej do następnego dnia zgęstnieje jeszcze bardziej, ja zwykle dodaję pół kubka wody przed zagotowaniem drugiego dnia.

No comments:

Post a Comment